
Není tak velký problém, pokud EET zařízení vystavuje EET účtenky náhradním způsobem bez FIK kódu, protože po odstranění problému např. s internetovým připojením budou EET účtenky automatizovaně odkomunikovány. Problém máte v případě, kdy je EET zařízení úplně nefunkční a musíte vše evidovat ručně a po odstranění závady všechny tržby ještě pořídit do EET zařízení a poslat na web EET. Čím dříve tedy EET poruchu odstraníte, tím lépe.
Protože EET zařízení je připojené k internetu, tak se zajímejte, zda služba dodavatele na telefonu (hot-line) je schopná se případně rovnou vzdáleně přes internet připojit k vašemu EET zařízení, aby vám co nejrychleji pomohla, což obecně lze v případě počítačového řešení, ale už to nemusí být samozřejmé u klasických pokladen a pokud ano, tak vzdálené připojení může být oproti počítačovému značně omezeno a může vyžadovat aktivní spolupráci obsluhy EET. Je dobré, pokud služba dodavatele na telefonu (hot-line) pokrývá vaší provozní dobu.
Samozřejmě při nefunkčním EET zařízení se to neobejde bez zásahu servisního technika přímo u vás. Zatímco u počítačů máte svého místního "opraváře" a máte představu, jak rychle je schopen začít problém řešit a jak je drahý, tak v případě klasických pokladen může technik jet přes půl republiky a cestu bude chtít samozřejmě zaplatit. Je tedy potřeba předem vědět odkud servisní technik pojede, respektive kolik zaplatíte za cestu a jakou má sazbu za hodinu, a hlavně za jak dlouho začne problém řešit. Kolik zaplatíte záleží i na záruční době EET zařízení, která při velké konkurenci při prodeji počítačů bývá delší než u pokladen.
Potřeba servisu je samozřejmě daleko menší u EET řešení, která se používají od samého začátku, tedy od listopadu 2016, protože ty už mají "vychytané mouchy" a servisní technici za tu dobu nasbírali dostatek zkušeností, že je už jen tak něco nepřekvapí. V tom je veliká výhoda i pro jejich nově začínající zákazníky. Například nám na hot-linu už v podstatě volají pouze nově začínající zákazníci, přičemž jim poradíme většinou do jedné minuty. Pokud se musíme vzdáleně připojit k zákazníkovi, tak je to otázka několika málo minut.